Nórske aerolínie si ešte v minulom roku v Nórsku a Írsku, kde majú
registrovanú väčšinu aktív, zabezpečili ochranu pred veriteľmi,
potrebujú však aj podporu od štátu. Nórska vláda pôvodný plán
reštrukturalizácie predložený v októbri odmietla podporiť, s novým
ozdravným plánom z polovice januára však už súhlasila. Jeho súčasťou je
výrazné zníženie počtu strojov.
Čaká sa na rozhodnutie Najvyššieho súdu v Írsku, na pôde ktorého sa
tento týždeň prerokováva otázka odstúpenia Norwegian Air od niektorých
záväzkov. Airbus a Boeing sa k prípadnému rušeniu objednávok
nevyjadrili, pre obidvoch výrobcov by to však bola ďalšia nepriaznivá
správa, keďže Norwegian Air patrí k významným zákazníkom.
V dôsledku ochromenia leteckej dopravy po nástupe koronakrízy v minulom
roku zaznamenali Airbus aj Boeing výrazný pokles objednávok, v prípade
Boeingu situáciu ešte skomplikovali problémy s uzemneným lietadlom 737
MAX. Obe spoločnosti boli vlani stratové, Airbus však stratu z roku 2019
dokázal znížiť na 1,1 miliardy z 1,4 miliardy eur, zatiaľ čo Boeing
vykázal rekordnú stratu takmer 12 miliárd USD (9,89 miliardy eur).